lørdag den 20. oktober 2012

Nyt fra Nuuk.

Nu er det vist ved at være på tiden med en update på hvad der sker her i Nuuk.

Heino har desværre været nødt til at tage en tur til Danmark da hans mor tabte en lang og hård kamp til kræft. Så Heino måtte en uge til Dk. Det var hårdt at sende ham alene afsted, men vi vidste inden vi tog herop at chancen for at Heino måtte hjem var der. Og vi har hele tiden været enig om at han måtte alene afsted, da vi ikke synes pigerne skulle rykkes ud af den hverdag vi lige havde bygget op og vi synes helle ikke at de skulle deltage i en begravelse, som de alligevel ikke ville forstå noget af. Og Heino var også det eneste der kunne få rejsen hjem og tilbage betalt gennem hans arbejde.
Pigerne og eg havde en hård uge unden far, vi savnede ham meget. Men nu er han heldigvis tilbage og vi nyder livet her i Nuuk.

Så er Estermarie blevet 4 år. Hun blev vækket med sang. Dagen blev brugt i svømmehallen, hygge derhjemme og med gæster til aften.





Jeg er også blevet 30 år og efter lidt pres fra min skønne kollegaer valgt jeg og forsøge og holde et lille kaffemik. Det gik over alt forventning, det var super hyggeligt og meget afslappende. Mine kollegaer, vores naboer og en af Heinos kollegaer kom.



Efter kaffemik gik vi en tur ned til byen og nødt det gode vejr der selvfølgelig var på min fødselsdag.



Så har i også oplevet noget af det smukkest jeg længe har set, nemlig nordlys som danser så flot hen over himmelen.



Vinteren er også kommet til Nuuk, vi har frost det meste af tiden nu, og vi har også fået den første sne. Så flyverdragter og skitøjet er fundet frem og bliver brugt hver dag.



Grønland har også budt på andre sjøve natur fænomener, bla disse skyer.





Solopgang over Nuuk.


Solnedgang over Nuuk.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar